versterk je intuïtie.

Een hele tijd geleden ontmoette ik iemand die niet geloofde in intuïtie. Ik had geen zin in discussie en liet het passeren. Het is een hype. Dat pikte ik wel nog mee. Wel, bullshit. Intuition is real. Zelfs de wetenschap kan er niet omheen dat er zoiets bestaat als een innerlijk weten. Los van ons alerte bewustzijn en het praktische denken. Denk maar eens aan zwangere vrouwen, of toen je zelf zwanger was, en ze gewoon wéten dat ze zwanger zijn zonder dat het lichaam maar één bewijs vertoont. Weet dat je intuïtie pas wakker kan worden als je praktische brein, de linkerhelft van je brein dat zich zorgen maakt over duizend-en-één dingen, z’n bek houdt. Daarom is punt 1 zo belangrijk. Creëer een structuur voor jezelf, waar je in het begin discipline voor nodig hebt, maar uiteindelijk je zo in flowt waardoor die intuïtie eindelijk de ruimte krijgt. Die intuïtie kan je zelf ook een duwtje in de rug geven: meditatie helpt, neem tijd om alleen te zijn en de wereld rondom jou te observeren. ohja, en de belangrijkste: volg je ingevingen. Als je bijvoorbeeld in je ochtendrush aan een vork denkt, neem ze mee. Het zou zo maar eens je lifesaver kunnen zijn of de heilige graal voor het verhelpen van een berehonger.


Your life is as good as your mindset.

Een goede oefening om te ontdekken wat er echt speelt in je gedachtenveld is meditatie. Het is niet alleen een oefening om je brein te trainen, maar ook een handig gereedschap om tot jezelf te komen. Je kan het overal doen: op de trein, op toilet, in bed,… zie het als met je check-in pass langs de poortjes passeren. Het vraagt slechts een paar seconden. Op voorwaarde dat je dat ding natuurlijk op voorhand hebt gedownload en er tijd hebt ingestoken om er nadien lekker praktisch mee op te gaan. Meditatie vraagt oefening en toch kan iedereen het. Je deed het zelfs toen je een baby was: rondkijken zonder te reageren. Gewoon zijn. Zitten in het moment. Meditatie helpt je mentale afval op te ruimen, het leegmaken van die volgepropte garage zodat er plek is voor netjes opgeruimde gedachten. Of telkens wanneer er weer afval dreigt op te stapelen, bewust de keuze te maken het Marie Kondo-gewijs vast te pakken en jezelf af te vragen does it spark joy? Ja, houden die handel. Neen, weg ermee!


Oefening.

Zet een timer voor 5 minuten. Zet jezelf in een comfortabele houding: rug recht. Hoofd boven hart, hart boven navel, navel boven staartbeen. Laat je ademhaling rusting in en uit vloeien. Laat gedachten, geluiden en emoties toe. Eens je (fysieke) rust ervaart in het moment en je bent gefocust laat de gedachten dan verder op je afkomen en ga ze sorteren. Alsof je naar het containerpark gaat. Je ziet drie containers/deuren/bakjes. Op één van hen staat verleden, eentje staat voor heden en de derde voor toekomst. Telkens er een gedachte in je gedachten naar bovenkomt kiest je een deur of bakje. Doe dit tot de wekker afloopt. Neem nadien nog even de tijd je gevoel te observeren en schrijf neer wat je hebt ervaren.


Met meditatie aan de slag gaan? Ik ontwikkelde een online meditatitool. Makkelijk in gebruik. Intussen bevat ie al 21 oefeningen en blijven er meerdere bijkomen.

1 jaar lidmaatschap kost 49€.

Klik hier voor meer info en een gratis proefmeditatie.




omdat

wil je inspiratie rechtstreeks in je mailbox? 

© 2018. Leef gretig. Doe uw goesting. Namasté.