eerste hulp bij winteruur.

Tussen het boekhouden door (urgh) maak ik graag even tijd voor een lijstje met Eerste Hulp Bij Winteruur. Het was mijn zus die me vanochtend SMS'te: 'het is maar een uur verschil, maar ik heb er zoveel last van. Heb jij tips?'. JA! Ik deelde een lijstje met haar, dus waarom niet met jou?


1. slapen, slapen, slapen

> kruip op tijd je nest in, doe middagdutjes als het kan. Geef je lichaam de rust waar het om vraagt.


2. zachte yoga of wandelen

> zo verwijder je energetische blokkades en kan je energie vrij stromen. Van hevig sporten heb je een pak meer recuperatie nodig. Dus hou het sweet and soft.


3. verwarm je lichaam

> met warme kledij, maar ook met voeding: gember, kaneel, kruidnagel, rode paprika, pompoen, peper, pastinaak, uit, prei, ... De typische wintergroenten. Chai Thee is ook ideaal. Drink warme dranken en lauw water. Maak een heerlijke ovenschotel, makkelijk, lekker en heerlijk lui. Probeer gezond te eten en niet te veel naar suikers te grijpen, die maken je lichaam enkel nog meer vermoeid.


4. neem een warme bad of een douche.

> 's avonds heerlijk met een drupje essentiële olie.


5. neem rust - echt - niet doorduwen

> geef je lichaam de tijd om te wennen.


En wat als je toch hebt te werken?


6. mediteren

> 's ochtends voor je uit bed komt. Er zijn heel veel leuke app's: headspace, calm, breathe, inzicht timer,.. Of je kan je ook aanmelden op mijn meditatietool.


7. drink water én kokoswater

> hydraten en wees niet te hevig met het drinken van koffie, dat dehydrateert en maakt je in the end enkel nog meer moe.


8. essentiële olie met citrus

> verdampen of doe wat op je pols. Dat werkt verkwikkend.


9. adem

> diep in via je neus, naar je buik, zucht het uit. Of sluit af en toe eens je linkerneusgat en doe 10 ademhalingen via je rechter. Dat activeert het actie-deel van je brein. Yogic Coffee!


10. wees lief voor jezelf

> geen zelfkritiek, geen harde woorden. Trek een zachte warme trui aan,geen te spannende kledij, voor de dames: een losse jurk, laat je BH eens uit. Geef jezelf de ruimte.



O-ja, zet de datum waarop het uur verandert volgend jaar in je agenda, zo kan je er in je planning makkelijk rekening mee houden!


Met liefde.





omdat

wil je inspiratie rechtstreeks in je mailbox? 

© 2018. Leef gretig. Doe uw goesting. Namasté.