de beste beslissing.


Een dagelijkse wandeling zou zomaar eens je beste beslissing kunnen worden.

Sinds ik een hond heb is het dagelijkse kost. Toegegeven, niet altijd met evenveel goesting.

Maar de denderende cadans van stappen ordent mijn hoofd. Ik vond het voordien behoorlijk tijdverlies, het ging veel te traag.

Nu is het mijn voornaamste bron van inspiratie. Ik laat steeds mijn smartphone thuis en het is net die traagheid die mijn brein voedt net zoals ik het graag heb.

Het creëert connectie. Olav blij als een kind (of als een hond, 't is maar hoe je 't bekijkt). Wanneer ik krap bij kas zit (vaak), dan wandel ik met vrienden: overdag, 's avonds. Tot onze handen branden en onze mond beton wordt.

Wanneer ik het effe niet meer weet, opbotst tegen mijn eigen temperament of frustratie voel groeien, dan trek ik jas en schoenen aan en ben ik weg.

Voor heel even of voor een langere tijd. Vlakbij me in de buurt is er een behoorlijk geheim wandelpad. Het gebeurt maar zelden dat ik er andere mensen zie. Aan het einde van het pad kom je uit op weilanden. Je kan wat voor je uit staan staren, ademen en hoort de autostrade in de verte. Ik heb ooit met mezelf afgesproken dat het de zee is die ik hoor. Sindsdien is het helemaal te gek. Weet je, in je hoofd kan je zijn waar je wil.

Ik wandel door weer en wind. Het is opmerkelijk hoe zalig het is bij slecht weer. Striemende regen tegen je gevoelige wangen,

je soppende sokken en die vrolijk trippelende viervoeter met zijn Eau de natte hond.

It makes you feel very much alive, het prikkelt je zintuigen.

Nog niet overtuigd? Geef me een minuutje.

Het verlaagt je stress.

Vult je energievat.

Is gezond (ik ben geen fan van de Fitbit. Maar je armband gaat cheer'en alsof het zijn verjaardag is)

De vibraties van de natuur werken helend voor ons lichaam.

Knuffel eens een boom. Schreeuw al je kwaadheid uit. Of doe je beklag aan een struik. Het lucht geweldig op.


TIP!

Wandelen is een oefening in bewustzijn, elke keer weer. Voet voor voet, stap voor stap. Zo kan je je ademhaling ook gaan linken aan je stappen. Probeer eens hoeveel stappen je binnen een normale in- en normale uitademhaling kan zetten.

Doe het eens extra traag en wat sneller. Probeer je gedachten echt bij je stappen te houden. Telkens wanneer je afgeleid bent, dan haal je ze weer naar het nu.

Naar jou en je stap.





Do you recharge yourself as much as you recharge your phone?

omdat

wil je inspiratie rechtstreeks in je mailbox? 

© 2018. Leef gretig. Doe uw goesting. Namasté.