wil je inspiratie rechtstreeks in je mailbox? 

© 2018. Leef gretig. Doe uw goesting. Namasté. 

dames, gebruik je cyclus optimaal.

Hoe je cyclus optimaal gaan ‘gebruiken’, zodat ie jou in je kracht zet? Ik help je een handje.

Wat je moet weten voor je begint te plannen:

mannelijke hormonen pieken in de ochtend en nemen geleidelijk af gedurende de dag - om hun laagste punt te bereiken tijdens de nacht. Om de volgende ochtend opnieuw te pieken en ga zo maar door. Heerlijk duidelijk, helder én voorspelbaar.

Dit is ook hoe er tijdens een klassiek werkpatroon wordt gekeken naar energie: lineair. Met als grootste hiaat: dit gaat dus over mannen én niet over vrouwen. Als vrouwen proberen we deze energiestroom te volgen, waardoor we uiteindelijk opgebrand, uitgeput, afgemat, afgepeigerd de dag te eindigen.


Wij vrouwen pieken niet elke dag op dezelfde manier, helaas. Vanuit onze maatschappij wordt anders verwacht. Maar eens je beseft dat het dus niet kan op die manier, zal je minder gefrustreerd zijn, je productiviteit slimmer kunnen inzetten en meer leven op het ritme van je lichaam. Waardoor je zelfvertrouwen zal stijgen en je je krachtiger zal voelen.


Lees verder onder foto:


A woman’s sexuality is not about seducing a man, it’s about being in her own feminine creative power.

Maryam Hasnaa. Energetische revolutionair en goeroe. Leraar in bewustzijn. Bezitter van een prachtige krullenbol.


Begin je cyclus te volgen: duid in je agenda aan wanneer je ongesteld bent en tel uit wanneer je vruchtbaar bent (dag 12-18).


Dag 1-2: start van je menstruatie, vermoeidheid kickt in. Plan geen drukke dagen en ga op tijd naar bed.

Dag 3-4: nog steeds bloed, krampen, vermoeidheid én emoties. Plan me-time in, eet lekker (en gezond). Verwen jezelf. Geen deadlines plannen!

Dag 5-6: Menstruatie loopt ten einde. Ervaar hoe je productiviteit stilaan stijgt. Hou het praktisch en knal je toe do-lijst. Telefoons, mails, ga naar de winkel om je stock aan te vullen.

Dag 7-9: Time for your A-game. Plan tijdens deze dagen belangrijke meetings, deadlines, presentaties, sportles of dat afspraakje. Tijd voor een nieuwe badpak of bikini? Doe het tijdens deze dagen. You are on fire!

Dag 10-13: Oestrogeen zit op z’n hoogste punt. Nog branden te blussen en hoge ogen te gooien? Plan een work-out, een uitstap met de kinderen, afspraken op het werk. Keep it going.

Dag 14-18: De emoties slaan toe. Geef je hoofd en lichaam tijd om te rusten en te bekomen. Omring je met vrienden, plan een sessie bij je therapeut (als je die hebt). Laat wat gaten in je agenda voor eventueel een dutje of een avond in de zetel.

Dag 19-21: Deze paar dagen zit je zelfvertrouwen op een lage pit. Draag zorg voor jezelf, neem een bad of een lange douche. Ga de natuur in, duik in je vrouwelijkheid. Zet een lasagne in de oven en kruip met je geliefden de zetel in. Koop tijdens deze dagen NOOIT, nooit - zeg ik je - nieuw ondergoed of zwemgerief.

Dag 23-28: het leven is vermoeiend. Geef je lichaam ruimte om te zijn, ga niet te veel compenseren met koffie en suiker. Dat wreekt zich. Op tijd je bed in en doe niet te zware sportoefeningen. Eerder Yin yoga bijvoorbeeld.




Ben je een vrouwelijke solo-ondernemer en wil je meer vrijheid in je business ervaren zonder dat je er zelf financieel, mentaal en emotioneel aan onderdoorgaat?

Ik volgde een businesscoachingstraject bij Travak. Je kan slechts 1 week per jaar inschrijven: van 3 tot 7 februari 2020. Laat hier alvast je mailadres achter voor alle info.


omdat